În România sunt 16.79 milioane de persoane care utilizează internetul pentru diferite activități.
Doar acest aspect ar trebui să fie motivul pentru care o afacere are nevoie să fie prezentă în online, indiferent de platformă.
Acestea fiind spuse, o prezență puternică este crucială pentru orice afacere indiferent de dimensiunea ei sau domeniul de activitate.
Notă: La o căutare pe internet afacerea ta poate fi găsită în cel puțin 25 de secunde?
Pentru a te asigura că publicul țintă te găsește, este bine să fii prezent pe toate platformele pe care le utilizează. Cu cât mai multe cu atât e mai ușor să fi găsit.
Bonus: Este nevoie să-ți cunoști clienții foarte bine ca să nu depui efort și să pierzi timp și bani pe platforme inutile.
De ce să nu profiți de potențialul de clienți din mediul online?
Modalitățile prin care o prezență online îți ajută afacerea sunt multe și nu trebuie excluse din nici-o strategie de marketing.
Că este vorba de un site sau o pagină de social, acestea oferă avantaje numeroase:
Oferă afacerii disponibilitate 24/7
Atunci când oamenii au nevoie de un produs/serviciu sau doar de informații, dau o căutare pe internet și la un click distanță, găsesc ce au căutat.
O prezență online îți oferă un avantaj competitiv prin faptul că oferă o modalitate comodă pentru clienți să-ți găsească produsele/serviciile și că pot afla tot ce au nevoie la orice oră.
Notă: Clienții potențiali nu depun efort să te caute, dacă nu ești la momentul potrivit, în locul potrivit, se vor duce la competiție.
Prezentarea ofertei de produse și servicii mult mai ușoară
Mediul online este o oportunitate pentru afaceri să-și listeze ofertele în diferite modalități.
Îți poți prezenta serviciile printr-un site de prezentare, produsele printr-un magazin online și chiar pe paginile rețelelor sociale.
Notă: Chiar dacă nu vinzi nimic pe internet, o prezență online te poate ajuta să vinzi mai mult offline.
Clienții potențiali îți vor căuta afacerea online pentru review-uri sau testimoniale ale altor clienți înainte să apeleze la tine.
Îmbunătățirea relațiilor cu clienții
Un rol important în prezența online și care ajută la construirea unei relații cu clienții existenți și potențiali îl are Social media.
Aceste platforme reprezintă pentru afaceri o portiță spre o abordare mai personală.
Mai exact, poți intra în contact cu clienții și persoanele interesate mult mai ușor și prin instrumentele disponibile poți ajunge să iei legătura cu cine trebuie.
Aici este esențial să-ți alegi platforma care se potrivește domeniului de activitate al afacerii tale.
69.7% din toată populația României este prezentă pe social media în 2022
Facebook și YouTube sunt cele mai populare platforme în România:
Pe Facebook sunt 9.9 milioane de utilizatori iar audiența lor pentru reclame reprezintă 52% din populația României.
Pe YouTube sunt 13.3 milioane de utilizatori iar audiența lor pentru reclame reprezintă 69.7% din populația României.
TikTok și LinkedIn reprezintă platforme a căror popularitate este în continuă creștere.
Pe TikTok sunt 6.37 milioane de utilizatori peste 18 ani. Audiența lor pentru reclame reprezintă 41% din populația majoră din România.
Pe LinkedIn sunt 3.20 milioane de utilizatori iar audiența lor pentru reclame reprezintă 16.8% din populația României.
(sursa statistici datareportal)
Promovarea produselor și serviciilor online
Marketingul online contribuie cel mai mult la creșterea prezenței în online.
Totodată este printre cele mai eficiente modalități de promovare deoarece permite ca mesajele să fie construite și distribuite în așa fel încât doar persoanele potrivite dintr-o audiență, să fie atrase.
Are un impact deosebit asupra felului în care clienții decid să achiziționeze produsele.
Notă: Lipsa unei prezențe online este o pierdere a credibilității pentru clienții potențiali.
Prezența unei companii în mediul online este obligatorie și pentru afacerile moderne reprezintă o investiție importantă ca să nu rămână în urmă.
Am pregătit pentru tine două articole care îți vor ajuta afacerea să crească în online: