📣 Marketing online (digital) și marketing offline

Astăzi, tot mai mulți antreprenorii înțeleg că marketingul nu mai înseamnă costuri, ci o investiție pe termen lung, fără de care afacerea nu poate crește sănătos și strategic. Succesul unui business depinde de o strategie de marketing bine definită, iar pe baza acestei strategii, se face planul de marketing.

Marketingul unește 2 funcții esențiale ale societății – producția și consumul și direcționează întreagă activitate economică către satisfacerea nevoilor și dorințelor consumatorilor. Marketingului îi revine rolul de a transmite informațiile necesare despre produsul sau serviciile oferite de firma ta către potențialii cumpărători.

Este important să stabilești publicul țintă  astfel te vei putea axa pe segmentul relevant pentru afacerea ta și să stabilești direcțiile de promovare și publicitate. În prezent, marketing-ul este divizat în marketing online și marketing offline, atât pentru comerțul clasic cât și pentru cel electronic. Pentru a stabili care sunt strategiile de marketing pentru domeniul afacerii tale trebuie trebuie să știi că marketingul este împărțit în domenii (online și offline) și subdomenii.

Marketing-ul online se împarte în:

  1. Marketing prin conținut

Marketingul prin conținut este procedeul de creare a materialului online (postări pe blog, videoclipuri, infografice, GIF-uri, imagini etc.) care vă atrage publicul țintă. Nu este folosit pentru vânzarea directă, ci ca o metodă de a informa potențialii clienți despre produsele pe care dorim să le comercializăm, de a dezvolta un leadership gândit și de a crește gradul de conștientizare cu privire la marcă.

  1. Marketing pe rețele sociale

Toate acțiunile efectuate în Social Media, de la postarea de texte și imagini până la comunicarea prin mesaje cu clienții și sesiuni live în numele afacerii au ca scop crearea unei relații cu clienții și îndeplinirea anumitor obiective de business. Este un mijloc care necesită multă creativitate pentru a ajunge la oameni, a-i ține aproape și a-i determina să interacționeze cu afacerea (aprecieri, distribuiri, comentarii etc).

  1. Marketing prin e-mail

Email Marketing-ul este unul din mecanismele care ne ajută să captăm atenția celor pentru care am muncit din greu să îi aducem pe site și sa-i determinăm să se reîntoarcă.

  1. Marketing cu ajutorul influencerilor

Influencer marketingul este o modalitate de promovare a unui brand prin intermediul unor persoane cu prezență puternică în mediul online, care și-au construit o comunitate care le acordă încredere și le urmează sfaturile sau recomandările. Aceste persoane, prin profilul lor, prin influență, popularitate și autoritate, ajung să cucerească audiența, să câștige credibilitate pe anumite platforme, atingând un segment important din publicul țintă.

  1. Marketing afiliat

Marketingul afiliat este o formă de marketing online care se bazează pe modele de plată pe performanță și Cost Pe Acțiune (CPA). În marketingul afiliat, un comerciant denumit și advertiser răsplătește unul sau mai mulți afiliați (publisher) pentru fiecare acțiune efectuată pe site-ul său.

  1. Marketing prin recomandare

Marketingul prin recomandare poate fi considerat cea mai importantă formă de mass-media social. În mediul online acesta se face prin intermediul rețelor sociale, a paginilor web sau chiar prin intermediul poștei electronice.

  1. Marketing prin intermediul motoarelor de căutare

SEM sau marketingul prin motoare de căutare este folosit pentru promovarea de conținut web în listele de rezultate, care sunt afișate în momentul în care un utilizator tastează un anumit termen sau o expresie într-un motor de căutare. SEM are două componente principale: Promovarea plătită – PPC și Promovarea prin tehnici SEO .

Marketingul offline este divizat în:

  1. Anunțuri în mass-media. Televiziune. Radio. Presă scrisă

Anunțurile în mass-media au fost, sunt și vor fi folosite întotdeauna pentru promovarea unei companii, a unei mărci sau a unui produs. Deși marketingul online a luat amploare în ultimii ani în România, mass-media nu este un sector de neglijat.

  1. Participarea la evenimente

Uneori participarea la un eveniment poate fi cea mai la îndemână și puțin costisitoare opțiune, aceasta tehnica reprezintă o armă redutabilă de promovare a afacerii. Dacă avem la noi câteva cărți de vizită le putem oferi colaboratorilor, persoanelor cu care interacționăm la diverse evenimente și oricui ar putea deveni într-o zi client. Trebuie să recunoaștem că pentru un obiect atât de mic, cartea de vizită, are un potențial enorm.

  1. Publicitate stradală

Rolul outdoor-ului este prezentarea convingătoate a produselor către cumpărător sau utilizator. Acest tip de publicitate este prezentat sub formă de afiș sau panou publicitar LED și include reclame pe clădiri, străzi, vehicule, oriunde călătorește clientul.

  1. Marketing offline cu ajutorul influencerilor

Ca și în cazul marketingului online prin influenceri, marketingul offline se bazează pe același principiu. Diferența este dată de locul unde se face publicitatea, în cazul campaniilor de marketing offline acesta poate fi la prin intermediul televiziunilor, a cinematografelor, a posturilor de radio, în presa scrisă sau în cadrul unor evenimente live.

  1. Marketing de recomandare

Campanii bune “din gură în gură” au generat mii de conversații, recomandări și vânzări triple în doar un an chiar și pentru produsele plictisitoare. Alimentarea conversațiilor și a pasiunii vor face o diferență uriașă pentru brand, iar aceste caracteristici vor face campaniile de marketing din gură în gură un succes: credibile, sociale, repetabile, măsurabile, politicoase.

  1. Marketing prin SMS

SMS Marketing este un instrument rapid și ușor de utilizat. SMS-ul este cea mai rapidă și directă conexiune a unui comerciant cu un client, iar acest tip de strategie de marketing crește rapid în popularitate și nu prezintă semne de încetinire. Potrivit studiilor, mai bine de o treime dintre antreprenori și dintre oamenii de afaceri au mărturisit că nu își pot ignora telefonul mai mult de 10 minute fără să răspundă la mesaje.

WebSitesDesign - firma web design
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.