📱 Marketing în social media – extinde-ți afacerea!

Social Media Marketing reprezintă mijlocul prin care atragem potențialii clienți și îi determinăm să interacționeze cu noi prin utilizarea rețelelor sociale.

Social Media Marketing-ul oferă o multitudine de oportunități tuturor afacerilor care o folosesc, determinând succese remarcabile, începând cu creșterea numărului de susținători până la extinderea vânzărilor.

Acțiunile efectuate în Social Media, de la publicarea de texte și imagini până la comunicarea prin mesaje cu clienții sau sesiuni live în numele afacerii au ca scop crearea unei relații cu clienții și îndeplinirea anumitor obiective de business.

Fiecare rețea de socializare are particularitățile ei și un public specific, acesta se clasifică în funcție de vârstă și zone de interes. Tik-Tok-ul și Instagramul sunt preferate de publicul tânăr (maxim 35 de ani) în schimb pe facebook și linkedIn descoperim un public mai matur. Folosit inteligent marketing-ul în social media ne poate ajuta să ne extindem afacerea într-o arie mult mai mare cu condiția prezenței unei identități digitale moderne (existența unui website)

Este important că atunci când dorim să începem promovarea afacerii pe rețelele de socializare să ținem cont de:
1.  Produsele/serviciile oferite.
2.  Publicul țintă.

Vă vom prezenta mai jos cele mai utilizate rețele sociale, și cele mai relevante ce pot fi incluse în planul de marketing pentru afacerea ta.

Facebook

Este cea una dintre cele mai utilizate rețele de socializare pentru promovarea afacerilor. La nivel global, are cei mai mulți utilizatori respectiv indiferent ce vindem, aici cu siguranță putem găsi oameni interesați de produsele noastre.
Pe Facebook poți promova: produse noi/ inovatoare, afaceri locale – restaurante, baruri, cluburi, zone de agrement, evenimente, magazine online – haine, bijuterii, cosmetice, jucării, electronice și electrocasnice, mobilă și alte produse pentru casă, gadget-uri, cursuri, cărți etc.

Instagram

Instagramul e o rețea de socializare creativă care necesită puțin mai multă atenție decât Facebook-ul. Este o rețea socială ce pune accent pe conținutul vizual (fotografii și video-uri) care poate fi editat și împărtășit cu prieteni și persoane din întreaga lume. Cele mai potrivite domenii pentru promovarea pe Instagram sunt: fashion, beauty, entertainment, sport și business development.

Twitter

Această rețea de socializare pune la dispoziția utilizatorilor comunicarea prin „tweetts”, postări tip text cu un număr limitat de caractere ce poate include și link sau hashtaguri. De regulă pe Twitter se distribuie informații, poate o știre de ultimă oră sau o ceva interesant citit recent pe alte site-uri. Din punct de vedere al utilizării în promovarea afacerii, Twitter-ul este un bun mijloc de a face PR și de a oferi suport clienților.

p.s. În România nu este o rețea de socializare foarte populară, deși sunt peste 50 000 de români care au conturi aici, românii sunt ori inactivi ori pasivi.

Linkedin

LinkedIn poate fi numit ca rețeaua de socializare a profesioniștilor. LinkedIn este cel mai bun loc în care se pot promova serviciile și produsele din sfera B2B, dar și cel mai bun loc de a face recrutări de personal. Această rețea socială pune accent pe afaceri, comunicare între afaceri și comunicare între afaceri și angajați, afaceri și clienți afaceri și mass media, afaceri și toți stakeholderii ei. Deși promovarea este mai scumpă, traficul și lead-urile sunt mult mai calificate, adică mai relevante pentru afacerile din sfera B2B.

YouTube

Pentru afaceri este o rețea care ajută la prezentarea produselor/serviciilor dar și prezentarea unei laturi mai prietenoase. Aici se pot încărca video-uri în care să explicăm modul corect de utilizare al produselor, beneficiile pe care acestea le au dar și să demonstrăm clienților cum funcționează.