🤝 Încrederea în site-urile web

În prezent toate afacerile care au realizat potențialul mediului online și-au creat propriul site web.

Indiferent că este vorba despre un site de prezentare sau un magazin online, acesta oferă numeroase avantaje. Dar trebuie ținut cont de niște aspecte care sunt importante și uneori chiar legiferate.

Unul din principalele avantaje ale unui site este că reprezintă o oportunitate de a face o primă impresie bună și de a oferi utilizatorilor siguranța că sunteți o afacere de încredere.

Astfel că trebuie să te asiguri că site-ul afacerii tale îndeplinește următoarele aspecte care-i oferă autoritatea și credibilitatea necesară:

1. Are conținut autentic – conținutul trebuie să fie relevant pentru utilizatori și original (fără informații copy-paste de la alți competitori).

Sunt rare cazurile în care un utilizator apelează la tine fără să-și facă un minim de research despre ofertele existente.

Așadar niște texte copiate sunt ușor de depistat și nu fac decât să scadă încrederea.

2. Este responsive – Design-ul și structura sunt foarte importante. Site-ul trebuie să fie optimizat pentru diferite dispozitive pentru că o navigare ușoară și intuitivă exprimă profesionalism și încredere.

3. Este securizat – Acest aspect este foarte critic deorece are un impact asupra reputației brandului. Este bine ca site-ul tău să fie stocat pe un server securizat, astfel datele tale și ale clienților să fie protejate de atacuri cibernetice.

Dacă ții cont de aceste 3 sfaturi, afacerea ta va fi mai aproape spre a avea o prezență puternică online și să ofere încrederea necesară.

Însă mai e un aspect pe care multe afaceri îl omit din a-l include în site-ul lor. Și această informație potrivit legislației, este obligatorie de trecut în site și lipsa ei constituie o contravenție între 2.500 lei și 5.000 lei.

Potrivit legii 441/2006 art.74, toate firmele din România sunt obligate să menționeze pe „pagina de internet proprie”, sediul social, CUI, denumirea firmei, numărul din Registrul Comerțului și forma juridică.

Așadar acest lucru pe lângă faptul că te protejează de o posibilă amendă, ajută utilizatorii să vadă despre afacerea ta toate informațiile juridice care oferă credibilitate.

În unele cazuri poate reprezenta chiar un factor decisiv pentru potențialii clienți dacă să colaboreze sau nu.